Porvoon Energia Oy - Borgå Energi Ab

Porvoon Energia -yhtiöt jakaantuu kahteen. Emoyhtiö Porvoon Energia Oy vastaa lämmön ja sähkön tuotannosta, lämmön ja maakaasun jakelusta, sähkön ja maakaasun myynnistä sekä konsernihallinnosta. Porvoon Sähköverkko Oy vastaa sähköverkon kehittämisestä. Yhteensä meitä on vajaat sata.

Sähkön ja kaukolämmön yhteistuotanto
Asiakkaan ilmoittama TOL:
Sähkön ja kaukolämmön yhteistuotanto
Porvoo
Tolkkisten satamatie 3 , 06750, TOLKKINEN
PL 95 , 06101, PORVOO
+35819661411
EnergiaaLämmöntuotantoLämpöMaakaasunmyyntiSähkönmyyntiSähköntuotantoSähköä

Porvoo ei suinkaan ole Suomen suurimpia kaupunkeja eikä Porvoon Energia maan suurimpia energiayhtiöitä. Silti olemme saaneet aikaiseksi jotakin merkittävää. Olemme täyttäneet EU:n energiantuotannon ympäristövaatimukset vuodelle 2050 jo nyt, vuosikymmeniä etuajassa.

Kaikki myymämme sähkö on hiilidioksidivapaata ja kaikki tuottamamme kaukolämpö lähes 100% uusiutuvaa. Yhtiömme perustamisvuonna 1900 maailma näytti kovin toisenlaiselta. Kukaan ei osannut haaveillakaan päästöttömyyden saavuttamisesta. Nyt, kun isoin osa maailman haitallisista kasvihuonekaasupäästöistä syntyy energian tuotannosta ja kulutuksesta, haluamme tehdä kaikkemme jättääksemme mahdollisimman näkyvän ekologisen kädenjäljen. Toisin sanoen, haluamme tuottaa porvoolaisille ja muille suomalaisille sellaisia energiaratkaisuja, jotka tekevät päästöjen vähentämisen mahdolliseksi.

Meillä on aina ollut kova hinku pysyä askeleen muutoksen edellä. Välillä ollaan puskettu eteenpäin otsa ruvella, mutta nyt voimme olla ylpeitä siitä, että vihreytemme ei ole pelkkää markkinoinnillista sananhelinää, vaan totisinta totta. Porvoon Energia –yhtiöt jakaantuu kahteen. Emoyhtiö Porvoon Energia Oy vastaa lämmön ja sähkön tuotannosta, lämmön ja maakaasun jakelusta, sähkön ja maakaasun myynnistä sekä konsernihallinnosta. Porvoon Sähköverkko Oy vastaa sähköverkon kehittämisestä. Yhteensä meitä on vajaat sata.